close
تبلیغات در اینترنت
 چطور می توان قند خون را پایین نگه داشت؟
loading...

پورتال اسلامی فرهنگى سيب سرخ

بیماری دیابت که 3% جمعیت جهان به آن مبتلا هستند تا حد قابل توجهی متاثر از میزان قند خون است. عدم کنترل درست این بیماری می تواند مشکلات جدی از جمله نارسایی کلیه، ناراحتی های چشمی و... را در پی داشته باشد. از همین رو بهتر است تا قبل از پیشرفت بیماری و ابتلا به ناراحتی های ثانویه آن با انجام راهکارهای مناسب آن را کنترل کرد. عمده ترین روش های پایین آوردن قند خون عبارتند از:‌ 1- افزودن دارچین به مواد غذاییمطالعات نشان می دهد که دارچین می تواند قند خون را به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که قند خون…

بیماری دیابت که 3% جمعیت جهان به آن مبتلا هستند تا حد قابل توجهی متاثر از میزان قند خون است. عدم کنترل درست این بیماری می تواند مشکلات جدی از جمله نارسایی کلیه، ناراحتی های چشمی و... را در پی داشته باشد. از همین رو بهتر است تا قبل از پیشرفت بیماری و ابتلا به ناراحتی های ثانویه آن با انجام راهکارهای مناسب آن را کنترل کرد. عمده ترین روش های پایین آوردن قند خون عبارتند از:‌

1- افزودن دارچین به مواد غذایی

مطالعات نشان می دهد که دارچین می تواند قند خون را به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که قند خون آنها به خوبی کنترل نمی شود، پایین آورد. با توجه به یکی از این تحقیقات مصرف روزانه یک عدد کپسول عصاره دارچین موجب کاهش مقدار چربی و قند خون تا 25% طی 40 روز شود. این ادویه خوش عطر بر انسولین؛ هورمون مترشحه از پانکراس و مسئول کنترل قند خون اثر می گذارد. برای بهره مندی از فواید آن توصیه می شود روزانه 1 تا 6 گرم حدود 2/1 قاشق چایخوری تا 1 قاشق غذاخوری مصرف شود.

2- انجام فعالیت ورزشی روزانه

کم تحرکی یکی از علل بروز دیابت نوع 2 و علائم مرتبط با آن است. از آنجا که تحریک ماهیچه ها سبب تسهیل سوخت و ساز کالری می شود، لازم است تا فعالیت ورزشی منظم انجام شود تا به این ترتیب مقدار اضافی قند خون از بین برود. همچنین، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی که در افراد مبتلا به دیابت 2 تا4 برابر بیشتر است نیز کاهش می یابد. برای کسب بیشترین استفاده از مزایای ورزش باید روزانه حداقل 30 دقیقه تمرینات جسمانی انجام شود. شنا و یوگا از جمله ورزش های مفید برای این منظور است.

3- حفظ وزن مناسب

مشخص شده است که اضافه وزن در ابتلا به دیابت نوع 2 و تشدید عوارض جانبی آن نقش دارد. با توجه به تحقیقی که بر روی 3000 نفر در آمریکا صورت گرفت، مشخص شد که کاهش وزن می تواند دیابت را تا 50% کاهش دهد. برای حفظ وزن متناسب باید برنامه غذایی سالم و با دریافت قند ثابت را در پیش گرفت. خوردن وعده های غذایی کم تا حد 6 بار در روز باعث کنترل بهتر قند خون و تامین انرژی لازم برای طول روز می شود. انجام تمرینات ورزشی در کنار تغذیه صحیح سبب حفظ وزن ایده آل خواهد شد.

4- اضافه کردن سرکه به وعده های غذایی غنی از کربوهیدرات ها

تحقیقات گویای این است که افزودن سرکه به مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالا باعث کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود. توصیه می شود به سیب زمینی، ماکارونی و سایر خوراکی های با کربوهیدرات فراوان سرکه اضافه شود. البته بهتر است این مقدار تنها 2 قاشق غذاخوری حدود 30 میلی لیتر سرکه باشد.

5-خوردن غذاهایی با مقدار قند پایین

تغذیه نقش بسیار مهمی در افراد دیابتی دارد، زیرا حفظ قند خون در حد ثابت را تسهیل می کند. باید غذاهایی با مقدار قند پایین و همچنین مقدار کم چربی مصرف شود چرا که دیابت یکی از علل مهم زمینه ساز ابتلا به بیماری های قلبی عروقی محسوب می شود. بهتر است روغن های خوب مانند روغن زیتون و کلزا در برنامه غذایی گنجانده شود. از آنجا که دیابت در تولید رادیکال های آزاد نقش دارد توصیه می شود خوراکی هایی حاوی آنتی اکسیدان مصرف شود. میوه ها و سبزیجات منابع غنی آنتی اکسیدان هستند. گل گندم و کنگر فرنگی جز خووراکی هایی با میزان حداکثر آنتی اکسیدان هستند.

منبع:‌ www.Passportsante.fr



با تشكر از خانم كاظمي

درباره سبك زندگی , پزشكى ,
بهزاد بازدید : 60 پنجشنبه 28 شهريور 1392 زمان : 2:42 نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
درباره ما
Profile Pic
هدف ما از تشکیل چنین سایتی کمک و جذب جوانان رو به دین مبین اسلام است.از این رو اکثر مطالب سایت مطابق با سلیقه جوانان و در چارچوب قوانین اسلامی تهیه شده است.با عضویت و فعالیت خود ( نظردهی و شرکت در تالار گفتمان و ... ) به پیشرفت سایت کمک خواهید کرد و اگر ایده ای جهت ترقی سایت در ذهن دارید لطفا آن را با ما در میان بگذارید.
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • مطالب و مقالات اسلامى
  • دانلود
  • جوانان مسلمان
  • منتخب اخبار اسلامی
  • عكس و فيلم
  • سايت نويسى
  • سبك زندگی
  • دنیای علم و فناوری
  • خنده و سرگرمی
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 235
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 151
  • بازدید سال : 886
  • بازدید کلی : 3,380,562
  • کدهای اختصاصی
    flag counter
    Flag Counter