close
تبلیغات در اینترنت
 توصیه های مهم برای روزه داری در تابستان
loading...

پورتال اسلامی فرهنگى سيب سرخ

  به دلیل همزمان شدن ماه مبارک رمضان با فصل تابستان و افزایش طول مدت روزه داری توجه به چند نکته برای مراقبت از سلامتی ضروری است. ماه مبارک رمضان فرصتی برای افراد روزه دار است که الگوی های ناسالم زندگی خود را تغییر دهند وبه خصوص افرادی که از اضافه وزن رنج می برند یا به سیگار عادت دارند می توانند حداقل یک ماه از اینفاکتورهای بیماری زا دوری کنند. روزه داری راهکاری موثر برای کاهش وزن است که در پی آن وضعیت سلامت بدن بهبود پیدا می کند.افرادی که به بیماری هایی از جمله کلسترول بالا،فشارخون و دیابت…

 

به دلیل همزمان شدن ماه مبارک رمضان با فصل تابستان و افزایش طول مدت روزه داری توجه به چند نکته برای مراقبت از سلامتی ضروری است.
ماه مبارک رمضان فرصتی برای افراد روزه دار است که الگوی های ناسالم زندگی خود را تغییر دهند وبه خصوص افرادی که از اضافه وزن رنج می برند یا به سیگار عادت دارند می توانند حداقل یک ماه از اینفاکتورهای بیماری زا دوری کنند.
روزه داری راهکاری موثر برای کاهش وزن است که در پی آن وضعیت سلامت بدن بهبود پیدا می کند.افرادی که به بیماری هایی از جمله کلسترول بالا،فشارخون و دیابت مبتلا هستند می توانند با روزه گرفتن شرایط خود را بهتر کنترل کنند. همچنین برخی از روزه داران تمایل دارند در دو وعده سحر و افطار در مصرف مواد خوراکی افراط کنند که این شیوه البته تمام فوائد روزه داری را از بین می برد.
از دیگر مشکلاتی که روزه دارن در ماه رمضان امسال ممکن است با آن روبرو شوند می توان به ترش کردن، سوء هاضمه، سردرد، کاهش شدید آب بدن، خستگی و گرمازدگی اشاره کرد که به دلیل گرمای هوا بروز می کنند.
پزشکان توصیه می کنند که برای پیشگیری از این قبیل مشکلات روزه داران درساعات افزایش دمای هوا در طول روز تا حد امکان از خانه و محل کار خود خارج نشوند و در فضای باز نیزبیشتر در سایه باشند.
همچنین مصرف مایعات بیشتر در ساعات بین افطار تا سحر توصیه می شود تا کم آبی بدن در طول روز جبران شود. علاوه بر این روزه داران باید پس از افطار حتی الامکان از مصرف مواد کافئین دار پرهیز کنند چون مصرف این مواد خوراکی احتمال کم آبی بدن را تشدید میکنند.
علاوه بر این لازم است افرادمبتلا به دیابت پیش از اقدام به روزه گرفتن با پزشک معالج خود مشورت داشته باشند تا توصیه های ضروری و تغییرات لازم برای آنان در نظر گرفته شود. همچنین روزه دارانی که به دیابت مبتلا هستند بعد از افطار باید مایعات زیاد مصرف کنند.
در مدت زمان روزه داری بدن از میزان گلوکز ذخیره شده استفاده می کند و پس از آن چربی موجود در بدن سوزانده می شود که در کاهش کلسترول، وزن و فشارخون موثر است.

ايسنا
درباره سبك زندگی , پزشكى ,
بهزاد بازدید : 103 چهارشنبه 19 تير 1392 زمان : 14:55 نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
درباره ما
Profile Pic
هدف ما از تشکیل چنین سایتی کمک و جذب جوانان رو به دین مبین اسلام است.از این رو اکثر مطالب سایت مطابق با سلیقه جوانان و در چارچوب قوانین اسلامی تهیه شده است.با عضویت و فعالیت خود ( نظردهی و شرکت در تالار گفتمان و ... ) به پیشرفت سایت کمک خواهید کرد و اگر ایده ای جهت ترقی سایت در ذهن دارید لطفا آن را با ما در میان بگذارید.
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • مطالب و مقالات اسلامى
  • دانلود
  • جوانان مسلمان
  • منتخب اخبار اسلامی
  • عكس و فيلم
  • سايت نويسى
  • سبك زندگی
  • دنیای علم و فناوری
  • خنده و سرگرمی
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 235
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 151
  • بازدید سال : 683
  • بازدید کلی : 3,380,359
  • کدهای اختصاصی
    flag counter
    Flag Counter